Legal, eficient, profesionist. Sunet dedicat în magazine, supermarketuri, cafenele, baruri, săli de
Având posibilitatea de a alege, consumatorii întotdeauna vor prefera mediul în care vor găsi o atmosferă plăcută. În anumite situații de cumpărături, atmosfera poate fi mai influentă decât chiar produsul însuși în decizia de cumpărare și poate influența direct comportamentul consumatorului.
Din păcate, multe companii, indiferent că sunt mari retaileri, lanțuri multinaționale de benzinării sau o cafenea mică și cochetă, se concentrează exclusiv pe un "mix de marketing" tradițional, care conține produse, locație (distribuție), activități promoționale și prețuri, deși tradiționalul "Four P's" nu acoperă și personalul, serviciul pentru clienți și restul facilităților.
Între aceste facilități intră și brandingul sonor al companiei, un element crucial în satisfacția clienților și astfel, în final, în creșterilor vânzărilor. Astfel de servicii vă separă de concurenți și vă ajută să vizați segmentul de piață dorit.
Personal, fiind în domeniu de mai mult de 25 de ani (la 16 ani eram DJ iar apoi mai toată viața mea profesională s-a desfășurat în radiouri, de la locale la rețele naționale) am experimentat de mii de ori puterea unui sunet croit pentru audiențe specifice. Am văzut ce a făcut Cassablanca si Coco Jambo în discotecile anilor '90 dar și un reportaj bine articulat și documentat, difuzat dimineața, pe un post de radio local.
Vorbesc din experiența proprie relatându-vă cum, acum foarte mulți ani, am propus unui vechi amic care deținea (și deține) o rețea de săli de jocuri de noroc, un radio cu circuit intern în toate locațiile pe care le deținea. Reticent la început, a fost de acord să încerce pentru a vedea care sunt efectele.
La peste 10 ani de la semnarea acelui contract, încă mai găsește timp pentru a-mi spune cât de mult l-a ajutat acest serviciu și câte probleme i-a rezolvat. Asta deoarece, înainte, fiecare angajat când ajungea la muncă venea cu muzica după el (și cu preferințele, bine-'nțeles), CD-uri sau mp3-uri din surse piratate și, de cele mai multe ori, muzică de petrecere și manele. Locațiile fiind gândite să arate ca sport-bar-uri, sunetul din ele stricau toată atmosfera. Ca să nu mai vorbim de faptul că sursele de muzică ale angajaților erau, în totalitate, ilegale, fapt care predispunea compania la riscuri legale uriașe pe lângă atragerea unei clientele nedorite.
Odată creat un sunet propriu, în mare parte pop și classic rock din anii '80 și '90, atmosfera în locații s-a schimbat total. Și asta doar prin schimbarea a ceea ce se auzea din difuzoare, restul rămânand exact la fel. Asta a atras, în timp, o altă clientelă, mai educată și cu posibilități financiare mai mari. În plus, după fiecare piesă muzicală, de acum, compania transmitea câte un spot audio prin care își promova cele mai noi tombole, promoții, produse aflate la vânzare sau cele mai noi aparate slot-machine introduse în săli.
De ce asta ? Pentru că, dacă la un afiș sau la un spot video alegi să nu te uiți, un flyer îl arunci la gunoi în secunda următoare în care ți-a fost pus în mână, sunetul din locație nu poți alege să îl oprești sau să-l dai mai încet. Îl auzi, vrei nu vrei.
Astfel, orice alegi să transmiți clientului care deja e în locația ta, o faci cu ușurință și fără costuri mari. În fond, de ce nu ai face-o ? Ai muncit și ai cheltuit mult pentru a-l aduce în locație, de ce nu i-ai spune acum ce are de făcut ?
Iar dacă sistemul pe care îl folosești e inteligent și difuzează mesajele la un volum mai mare decât muzica sau la ore bine alese, succesul e garantat.
Pentru a simplifica situația și în țara noastră (colaboratorii noștri americani își vând direct muzica, fără ca utilizatorul - compania care difuzează muzica - să nu mai trebuiască să plătească nimănui nimic, în 64 de țări de peste 20 de ani), în ultimii ani ne-am luptat pentru transpunerea Directivei 2014/26/UE în legislația națională, lucru reușit în martie 2018 și pentru transpunerea corectă a Directivei 2001/29/CE (legea 8/1996 prevede gestiunea colectivă obligatorie în comunicarea publică pe când articolul 3 al acestei directive stipulează clar că aceasta este un drept exclusiv al titularului de drepturi de autor), fapt care se va întâmpla deoarece Ministerul Culturii a propus o nouă modificare a legii dreptului de autor care să abroge aliniatul e) al art. 123 1.
Odată cu transpunerea Directivei 2014/26/UE, în legea 8/1996 s-au introdus mai multe noțiuni, printre care și definirea "utilizatorului", acesta fiind un termen care apărea de 54 de ori în lege însă nu avea o definiție (lucru care a permis organismelor de gestiune colectivă - UCMR-ADA, UPFR, CREDIDAM - să îl definească în metodologii și făcând astfel din orice firmă sau persoană fizică autorizată care deținea orice echipament care reda sunetul un utilizator bun de plată). În acest moment, legea definește, la articolul 3, aliniatul 4, că utilizator este "orice persoană fizică sau juridică care întreprinde acţiuni condiţionate de autorizarea de către autori sau titularii de drepturi, de remunerarea acestora sau de plata unor compensaţii către aceştia şi care nu acţionează în calitate de consumator.”
Compania noastră este titulară de drepturi, în virtutea contractului de cesiune cu compania americană Navarr Enterprises (AudioSparx și RadioSparx) pentru un catalog de peste 500.000 de opere muzicale special create pentru difuzarea în ambiental (de la pop, rock și dance la jazz, clasică, country sau muzică de Crăciun, absolut tot ce ai nevoie pentru a crea un sunet ambiental perfect). Fiind titulari de drepturi și având permisiunea să cedăm aceste drepturi, neexclusiv clienților noștri, aceștia devin, la rândul lor, titulari de drepturi de autor și de drepturi conexe dreptului de autor. În acest fel nu mai au cum să fie utilizatori, folosind operele muzicale asupra cărora sunt titulari de drepturi.
Sau, pur și simplu, ne putem gestiona individual drepturile, așa cum reiese și din răspunsul primit de la Oficiul Român pentru Dreptul de Autor (ORDA).
Astfel, niciun organism de gestiune colectivă
nu vă mai poate cere
niciun fel e taxă !
Pe lângă faptul că nu mai sunteți obligați să achitați taxe pentru comunicare publică ambientală, de la noi primiți și un imens catalog de piese muzicale dar și software-ul necesar difuzării muzicii și spoturilor de promovare. Acest software vă asigură un volum liniar al muzicii dar și, dacă doriți, un volum mai mare pentru reclame astfel încât acestea să iasă în evidență. Tot de aici puteți exporta rapoarte complexe referitoare la tot ceea ce ați difuzat în locații, asta în caz că aveți nevoie de ele.
Aveți campanii diferite pe numite orașe, locații sau zone ? Mesajele se pot difuza atât în toate locațiile simultan dar și separat, pe fiecare locație un mesaj diferit în funcție de necesitățile de promovare.
Doriți să transmiteți un mesaj în locații și e urgent ca acesta să ajungă la clienți sau angajați ? Îl puteți programa și difuza instantaneu.
În concluzie, de la noi primiți un sistem profesionist, unic la nivel european (deținem toate drepturile ceea ce alte companii care oferă "royalty free music" nu controlează), realizat de oameni cu experiență în domeniu, fără să mai achitați niciun fel de taxă către organismele de gestiune colectivă (UCMR-ADA, CREDIDAM și UPFR), care vă ajută în promovarea instore și vă va crește vânzările.
#cesiuneneexclusiva #utilizatordemuzica #taxededifzuaremuzica #taxedemuzica #licentamuzica #legeadreptuluideautor #drepturideautor #titulardedrepturi #credidam #muzicainmagazindejucarii #muzicainmagazin #entitateindependenta #licentaneexclusivamuzica #muzicacudreptdeautor #legea81996 #instoreradio #entitateindependentademanagement #organismedegestiunecolectiva #upfr #ucmrada #muzicainhoteluri #muzicainbenzinarii #instoreradioro #radiosparx
Comentários