top of page

Majoritatea administratorilor nu își dau seama de rolul important pe care muzica îl are în magazine


Muzica este o parte importantă a oricărei afaceri. Îmbunătățește experiența clienților, reflectă personalitatea mărcii și chiar ajută la creșterea vânzărilor în cazul în care este utilizată corect.

Cu toate acestea, mulți proprietari de afaceri fac greșeala de a alege piese care le crează lor plăcere sau, și mai rău, lasă angajații să aleagă muzica din magazin. Asta în loc de difuzarea unei muzici care oferă rezultate pentru magazinul lor.

Crearea unui playlist nu este dificilă, dar trebuie să știți câteva lucruri importamnte înainte de a începe.

 

Compania pe care o deținem oferă muzică cu drepturi de autor și drepturi conexe pentru comunicare publică ambientală și crează playlisturi personalizate pentru orice tip de afacere însă, dacă preferați să vă creați un playlist propriu pentru magazinul dvs., următoarele informații vă vor fi foarte utile.

 

Mulți administratori nu știu că pentru orice piesă muzicală difuzată în public (conform Legii 8/1996, definiția este următoarea: ”orice comunicare a unei opere, realizată direct sau prin orice mijloace tehnice, făcută întrun loc deschis publicului sau în orice loc în care se adună un număr de persoane care depășește cercul normal al membrilor unei familii și al cunoștințelor acesteia”) trebuie plătiți (remunerați) titularii de drepturi (compozitori, textieri, aranjori, editori, producători, artiști interpreți sau executanți, etc.).

În cazul în care doriți să difuzați orice piesă muzicală, din orice sursă, trebuie să încheiați licențe neexclusive prin care să fiți autorizați de UCMR-ADA (autori, compozitori, etc.), UPFR (producători, case de discuri, etc.) și CREDIDAM (artiști interpreți, executanți, etc.) deoarece e imposibil să obțineți acordul individual al fiecărui artist, producător sau compozitor.

De asemenea, este important să rețineți că serviciile de streaming (iTunes, Spotify, YouTube, Google Music, Deezer, Radio Caffe, etc.) nu sunt destinate uzului comercial.

Utilizarea unuia dintre aceste servicii, chiar și atunci când aveți licențe de la UCMR-ADA, UPFR și CREDIDAM vă poate pune în pericol datorită încălcării condițiilor de utilizare a serviciilor de streaming.

Pentru a vă asigura că respectați legea dreptului de autor și nu încălcați niciun acord de utilizare, evitați acest lucru, asigurați-vă că vă înscrieți la un serviciu de muzică profesionist sau cumpărați muzica pe care doriți să o utilizați în locația dvs. din surse legale.

Singura excepție de pe piața românească este RadioSparx care are semnate contracte de cesiune de drepturi pentru un catalog de peste jumătate de milion de piese muzicale direct cu titularii de drepturi, astfel că nu mai aveți nicio obligație față de organismele de gestiune colectivă enumerate mai sus.

 

Dacă însă alegeți să vă concepeți singuri un playlist sau dacă ați contractat o companie care vă oferă muzică în locații, și partea legală este rezolvată, trebuie să știți că alegerea greșită a muzicii pentru afacerea dvs. poate duce la clienți nemulțumiți sau poate duce chiar la abandonarea magazinului fără dorința de a reveni, ceea ce ar afecta vânzările.

Pe de altă parte, muzica potrivită poate încuraja oamenii nu doar să rămână ci și să se întoarcă.

O serie de cercetări realizate la nivel internațional arată, de asemenea, că absența muzicii într-un magazin, supermarket, mall, etc. poate produce efecte negative.

Între 32 - 41% dintre respondenții sondajelor au declarat că vor reacționa negativ sau foarte negativ la liniște într-o locație, cum ar fi un magazin de vânzare cu amănuntul.

Pe piață există foarte puține exemple de acest fel, unul fiind o rețea de drogherii în care e liniște absolută și în care te simți stingher, vorbești în șoaptă și încerci să o părăsești cât mai repede.

 

Acum că am stabilit că muzica, și mai ales muzica potrivită, este foarte importantă în magazinul dvs. pentru a produce cel mai bun rezultat, să vedem cum alegi melodiile potrivite.

În primul rând e foarte important să vă cunoașteți doarte bine clienții și, la fel de important, să știți ce fel de atmosferă încercați să stabiliți.

În cazul în care magazinul dvs. are la vânzare articole realizate de companii locale sau dacă doriți o atmosferă "hipster", este logic să difuzați muzica artiștilor locali și independenți. În schimb, dacă doriți să creați o atmosferă optimistă care să rezoneze cu adolescenții, stilurile pop și hip-hop sunt mai relevante.

FOARTE IMPORTANT: În loc să alegeți melodiile care vă plac personal, alegeți melodii care să complimenteze atmosfera pe care încercați să o creați în locația d-voastră.

De asemenea, majoritatea clienților consideră că este important ca muzica dintr-un magazin să aibă volumul potrivit. Dacă muzica se aude prea tare, poate reduce considerabil timpul pe care oamenii îl vor petrece într-un magazin și chiar îi va face să plece fără să cumpere nimic.

Deși este important ca clienții dvs. să audă muzica tocmai din cauza beneficiilor sale psihologice, volumul nu ar trebui să fie atât de ridicat încât să-i alunge din magazin. Clienții mai în vârstă sunt mai sensibili la volum decât clienții mai tineri, deci dacă clientul dvs. tipic este mai în vârstă, este posibil să doriți să reduceți puțin volumul; dar dacă atrageți o clientelă mai tânără, este posibil să reușiți să scăpați cu un nivel ușor mai ridicat de volum.

Ritmul muzicii și cheia pot afecta cât de mult clienții petrec timpul în magazinul dvs.

Când spunem ritm ne referim la ”viteza” cântecului. Muzica mai ritmată s-a dovedit a crește ritmul cardiac și rata de respirație.

Important în cazul nostru este că ritmul muzicii afectează și percepția timpului.

Muzica mai lentă face ca un interval de timp să ni se pară mai scurt decât muzica mai ritmată. Din această cauză, muzica lentă poate încetini pașii clienților din magazin, ceea ce poate crește vânzările, deoarece clienții vor petrece mai mult timp în locație. Muzica ritmată, pe de altă parte, poate grăbi clienții aflați în magazin. În timp ce muzica cu ritm rapid poate reduce vânzările, creșterea vitezei de trafic a magazinului dvs. în timpul orelor de trafic mari poate îmbunătăți experiența generală a clienților.

Cheia unei melodii are de-a face cu tonul ei. Pentru o înțelegere ușoară trebuie să știți că melodiile dintr-o cheie majoră au, de obicei, un sunet fericit, în timp ce melodiile cu o cheie minoră au un sunet trist.

Cheia unei melodii poate avea un efect pozitiv sau negativ asupra stării noastre. Cântecele în cheie majoră ne induc, de obicei, o stare bună, relaxantă, în timp ce melodiile în cheie minoră ne vor introduce într-o stare de melancolie.

Alegerea cântecelor în cheie majoră este adesea o alegere mai bună într-un spațiu de vânzare cu amănuntul, deoarece aduce clienții într-o stare de spirit pozitivă, totul rezultând în vânzări mai mari.

E clar, alegerea muzicii potrivite pentru afacerea dvs. poate fi consumatoare de timp și nervi, dar atunci când se potrivește perfect cu clienții d-voastră, rezultatele sunt cele așteptate.

Majoritatea antreprenorilor nu își dau seama de importanța muzicii în magazinele lor și, prin urmare, nu îi acordă atenție sau aruncă această sarcină unui angajat dornic să ”externalizeze” această activitate către un prieten care ”știe să pună muzică”.

Pentru a avea un avantaj față de concurenții dumneavoastră, muzica din locație e o parte importantă din brand.

RECENT POSTS

FEATURED POSTS

FOLLOW US

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Twitter Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey Google+ Icon
  • Grey Pinterest Icon
bottom of page